Facebook, Apple, Snapchat ႏွင့္ Twitter တို႔သည္ ေဆာင္းပါးဖန္တီးမႈမွ သတင္းဖတ္႐ႈမႈ ပုံစံကို ေျပာင္းလဲရန္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိၾကသည္။ ယခုအခါ Google သည္ စြန္႔ဦးတီထြင္သူႏွင့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ စတိဗ္ဂေရာ့ ဦးေဆာင္ေသာ News Lab ျဖင့္ မီဒီယာေလာကသုိ႔ ဝင္ေရာက္လာသည္။
သတင္းသစ္မ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္ႏွင့္ Earth, YouTube ႏွင့္ Maps ကဲ့သုိ႔ tool မ်ားကို ဂ်ာနယ္လစ္သု႔ိ ေထာက္ပံ့ေပး သြားမည္ျဖစ္ၿပီး သတင္းတင္ဆက္မႈ အနာဂတ္ကိုတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း News lab ၏ အႀကီးအကဲျဖစ္သူ ဂေရာ့က ေျပာဆိုခဲ့သည္။ Google ၏ဦးတည္ခ်က္သည္ ေန႔စဥ္သတင္း ေခါင္းႀကီးပိုင္းႏွင့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေစ့စပ္စြာၾကည့္႐ႈသည့္ စာေရးသူမ်ားအတြက္ အသုံးဝင္ေသာ ကိရိယာတစ္ခု ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။ Google အေနျဖင့္ သတင္းခန္းမ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ေထာက္ပံ့ေပးရန္ ထုတ္ေဝသူမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ Google အေနျဖင့္ မီဒီယာ ကုမၸဏီမ်ား အရွိန္အဟုန္ျမင့္ ထြက္ေပၚေစမည့္ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းထားသည္။ အဆိုပါ First Draft, WITNESS Media Lab ႏွင့္ YouTube Newswire စသည့္ စီမံကိန္း မ်ားမွတစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံသားသတင္းစာ ပညာကို ပုိ႔ခ်ေပးမည္ ျဖစ္သည္။
Google ၏လုပ္ငန္းသည္ ေနရာတိုင္း၌ အသုံးဝင္ၿပီး လူတိုင္းၾကည့္႐ႈႏိုင္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ အရည္အေသြး ေသခ်ာမႈ ရွိေစရန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ News Lab အေနျဖင့္ သတင္းမ်ားကို ဒီိမိုကေရစီ နည္းက်ေစျခင္းႏွင့္ လူအမ်ားပိုမို သိရွိေစရန္ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လိုေၾကာင္း ဂေရာ့က ေရးသားခဲ့သည္။
Ref: BusinessInsider
Credit: Internet Journal
0 Comments